Plastická operace uší odstátých boltců
Otoplastika

Tvar, reliéf ucha – boltce a jeho postavení jsou dány dědičně a o externích vlivech se dá jen spekulovat.
Protože neexistuje estetická ani žádná jiná norma pro stanovení míry závažnosti úchylky postavení boltců resp. jejich tvarů, rozhoduje subjektivní pocit. Někdo vnímá i malou odchylku jako velké estetické trauma, zatímco jiného – nápadně velké a odstálé boltce – nechávají zcela chladným.

Záleží velmi na osobnosti jedince a jeho schopnostech vypořádat se s ev.narážkami okolí.
Plastická operace boltců je snad nejčastější operací -z estetických důvodů- u dětí.Často se totiž stává postižené dítě terčem narážek a posměchu druhých dětí již kolektivu mateřských školek a zde si tak začíná svou „vadu“ uvědomovat. Toto trauma si pak může nést i do dalšího života.
Protože se operace provádí v lokální anestesii,je třeba spolupráce dítěte ,jak během operace ,tak i v pooperačním období.Podmínkou pro takovou spolupráci je jeho motivace .Proto je dobré,aby rodiče počkali, až si jejich dítě začne svou odlišnost uvědomovat-nestačí jen přání rodičů!!!
Pokud má dítě motivaci-je vhodné provést operaci před nástupem dítěte do základní školy- tj. do nového kolektivu. Z pohledu chirurga však věk roli nehraje.
Dítě ,jako pacient, snáší poopereční období velmi dobře,narozdíl od dospělých si minimálně stěžuje na bolestivost.

Princip operace:

Operaci provádíme jak u dospělých ,tak i u dětí v místní-infiltrační anestesii.Jedná se ambulantní výkon-pacient odchází po operaci domů v doprovodu.
Vlastní úpravu provádíme na chrupavce boltce jemými soustřednými nářezy na její přední ploše tak, aby ji bylo možno vytvarovat do požadovaného postavení a po projizvení aby toto postaveni bylo trvale udrženo.Podmínkou je tedy dostatečně dlouhá fixace boltců obvazy po dobu minimálně 12 dnů.Poté se sejmou obvazy a sundají modelační stehy.Stehy z přístupového řezu-na zadní ploše boltce- se vyndávají o 2 dny později.Následuje nošení „čelenky“ na noc po dobu cca 1 měsíce.
Během zimního období doporučujeme nosit čelenku nebo čepici či šátek i přes den,na ochranu před chladem.
Operace i pooperační režim jsou u dětí i dospělých stejné.

Komplikace

Komplikace mohou nastat stejné jako u jiných operací. Tzn. krvácení – hematom, infekce nebo dehiscence.

Máte zájem o tento zákrok?
Kontaktujte nás

Tento web je chráněn službou reCaptcha. Platí Zásady zpracování osobních údajů a Obchodní podmínky firmy Google.