Zarostlý nehet - unquis incarnatus
plastika nehtového valu

Toto onemocnění, resp. patologický stav, se nevyskytuje často, zato potrápí postiženého jedince několik měsíců dokonce i několi let.

Příčinou tohoto stavu je špatně zastřižený nehet na palci nohy jeho vnitřního nebo zevního rohu.

Po následné zátěži nohy delším chozením nebo stáním, dojde k otoku nehtového valu, který se těsně přimkne k okraji nehtu. Tlak nehtu pak zpětně vyvolá otok ještě větší a situace přeroste do stádia mechanické zánětu, který velmi rychle v důsledku přítomnosti mikrobiální flory, přeroste v zánět infekční se všemi jeho projevy.

Projevy  zánětu zarostlého nehtu:

• zarudnutí
  • bolestivost
  • otok

Léčba:

Nejčastějším pokusem o léčbu po vyčerpání konzervativní léčba různými obklady, koupelemi a mastičkami bývá na chirurgických ambulancích částečné nebo úplné stržení nehtu. Podstatou tohoto zákroku je představa, že po stržení nehtu dojde k rozseknutí „začarovaného kruhu“ – tlak nehtu na měkké tkáně kolem a následný větší otok a větší uzavření rohu nehtu prosáklými tkáněmi.

Předpoklad, že v mezidobí než nehet znovu doroste, se měkké tkáně zbaví zánětu a vzniklé granulace se zahojí, se však velmi často nesplní. Oblast postižená předchozím zánětem zůstane často i po zklidnění zduřelá a rostoucí nehet až dosáhne její úrovně se do ní opět zanoří a vše se opakuje.

Plastika nehtového valu

Opravdu efektní léčbou tohoto stavu je proto jen plastika nehtového valu. To jest resekce chirurgické vyříznutí zbytnělé části nehtového valu a jeho následné sešití tak ,aby se vytvořil volný prostor pro nehet resp. jeho roh.

Výkon se provádí v lokální /svodné/ anestesii ambulantně. Měl by jej provádět zkušený chirurg, který se této problematice věnuje, i když není podmínkou, aby to bylo pracoviště plastické chirurgie.

Předpokladem je, samozřejmě, dobrá spolupráce pacienta a dodržování pooperačního režimu.

Máte zájem o tento zákrok?
Kontaktujte nás

Tento web je chráněn službou reCaptcha. Platí Zásady zpracování osobních údajů a Obchodní podmínky firmy Google.